mandag 29. juni 2009

Slektstreff

I helgen har min kjære & jeg vært på slektstreff på Jøa. Det var treff for slekten til Asgeir, så jeg måtte da bare henge med ;) Men var absolutt en veldig koslig helg. På bildet ovenfor, er det bilde av navnelappene vi måtte gå med. I margen til venstre ser man hvem som stammer fra hvem. 0 er Erik, Asgeir sin tipp-tipp oldefar, så følger det videre nedover treet, til nr 3 som er Arvid, bestefaren og 4, Arne, pappaen til Asgeir.
Lørdag fikk vi bussguiding over Jøa, og hørt mye om øya + slekten til Asgeir. Så var det da middag + kaffe & kaker på ettermiddagen/kvelden på samfunnshuset. På kvelden fikk vi også en gjennomgang om slektsgranskingen og om alle slektningene. Kjempeflott at noen har lyst til å gjøre en slik jobb.
Her er da familien Lind samlet på ett og samme bildet ;) Grethe, Arne, Asgeir & Hallgjerd. Ingen tvil om at Asgeir har likheter med pappaen sin;)
Jøa, bildet er tatt fra fergeleiet på Ølhammeren. Jeg skjønner veldig godt at folket på Jøa ønsker seg bru. Fergeturen tok da maks 5 min over sundet. Vi ble ikke med på båtturen over til Tingstad (der tipp-tipp oldeforeldrene til Asgeir bodde før) pga min båtangst og Asgeir var vel egentlig bare sliten og følte han hadde fått mye ut av helgen allerede. Jeg syns det er greit å være i båt, men misliker å gå i og utav båter.
Her er modellen av brua de ønsker seg;)

Ingen kommentarer: