fredag 24. februar 2012

Pappa sin overraskelse

Natt til tirsdag kom vi hjem etter å vært hjemme på Stokmarknes, torsdag til mandag. Ble litt av en tur nordover, vi reiste kl 09. fra Værnes, skulle bytte fly i Bodø, for så å være hjemme på Skagen, Stokmarknes litt før 11.30. Men slik gikk det da ikke.
Flyet fikk ikke lande i Bodø pga mye sny og is på flystripa. Så siden det flyet vi reiste med, skulle videre til Tromsø, så gikk det direkte dit. Vi som skulle av i Bodø fikk bare beskjed om å bli sittende i flyet da vi kom til Tromsø. Så der satt vi ca 20 min, før vi fikk videre beskjed om at det ble fortsatt stengt i Bodø, så vi gikk ikke tilbake dit. Og i ettertid er jeg VELDIG glad for at det flyet ikke prøvde seg tilbake til Bodø, for da hadde vi mest sannsynlig havnet i Oslo!!! Og det var jo ikke akkurat ønskelig, kun fokus på å komme seg hjem da.
Så var det bare å satse på å få plass på et fly som skulle gå fra Tromsø og til Stokmarknes, og siden vi var så langt frem i køen, ble det plass på det første flyet som skulle til Skagen. Tett før fire reiste vi fra Tromsø, og hjemme før fem. Så da hadde vi vært i Tromsø en tur og spist middag ;)
Det var utrolig deilig å endelig lande på flyplassen hjemme.

Siden pappa ikke viste at vi kom, så tok vi taxi hjem, mens han og mamma var på butikken å handlet. Da han kom hjem, satt vi i sofaen hjemme i stua. Han så på oss, så bort, så på nytt på oss, før han så på mamma og spurte "Ka jør ho her?" .... stakkars mannen ble jo i sjokk *smiler* Jeg gikk å gav han en klem og sa han måtte komme å sitte sammen med oss, men neida, han måtte ut å frese sny!!! Han gikk ut og kom inn kort tid etterpå smilende.. Da hadde det begynt å gå opp for han hva som hadde skjedd! Så da kom jo spørsmålene på rekke og rad!

Dette var jo selvsagt bare starten på overraskelser for pappa. Han skulle absolutt ikke feire noen dag og vi måtte ikke be noen komme. Pappa har alltid vært slik, vil ikke feire at han blir eldre. Men når man gjør det, setter han stor pris på det. Vi baket kaker, smurte mat og organiserte med stoler, bord og sofaer hjemme i stua, og han spurte bare mer og mer! Han skjønte jo at noen kom, og regnet med dem som bor i nærheten av familien. Men han visste ingenting om at familien vår i Harstad kom. Først kom enken etter broren til pappa, og han ble jo SÅÅ glad. Så ringte Kristel, et søskenbarn av meg til pappa, de pratet om vær og vind. Så sa han at det ringte på og at han måtte åpne, ute på trappen står hun som ringte, fem andre kusiner av meg, med mannfolk og ei tante, søster til pappa og sang bursdagssang til pappa. Gjett om han ble overrasket!!?!!
Her får han klem av Kristel, søskenbarnet mitt. Og den gleden som lyses ut av øynene til pappa er helt ubeskrivelig :)

Pappa fikk en alle tiders 70 års feiring. Bursdags"gutten" storkoste seg hele dagen, så takk til alle dere som deltok på feiringen hans.